Она не обязательно пытается устранить региональные акценты, она настаивает, пока оратор учится устранять "ленивые" речи, такие как растекание, и раздражающие словесные тики, такие как “знать, что я имею в виду”, “своего рода” или “нравится”. “Вы можете уйти даже с довольно заметным акцентом, если вы достаточно интересный динамик, с шагом и шагом и паузой в доставке”, говорит она.
Есть веские основания для всего этого. Опрос директоров компаний (см. Диаграмму), проведенный Aziz Corporation, которая называет себя ведущим независимым консультантом по коммуникациям в стране, говорит, что 31% считают, что сильный региональный акцент является недостатком в бизнесе.
Но почему рост спроса? Одна из причин-глобализация. Иностранцы обычно изучают RP или что-то в этом роде и часто озадачены более сильными региональными диалектами Великобритании. Общаться с ними означает говорить на каком-то стандартном английском языке.
Вторая причина - растущий акцент на лучшие навыки презентации в бизнесе. Менеджеры, которые готовы тратить деньги на связи с общественностью, речевые писатели, тренеры и так далее, скорее всего, захотят, чтобы их Ps и Qs были исправлены.
Третья причина-размывание границ внутри компаний. Джейн Коминс, тренер по речи в Лондоне, замечает большой рост клиентов с вычислительным опытом. “Говорить не о чем идет речь”, говорит она. "Многие мужчины в нем не начинали хотеть работу с людьми, но когда они становятся успешными, им часто приходится говорить на заседаниях Совета, давать презентации и продавать свой продукт. ”
Перевести текст
She does not necessarily try to eliminate regional accents, she insists,
... so long as the speaker learns to eliminate “lazy” speech such as slurring, and annoying verbal tics, such as “know what I mean”, “sort of”, or “like”. “You can get away with even quite a marked accent if you are an interesting enough speaker, with pitch and pace and pause in your delivery,” she says.
There is a strong business case for all this. A survey of company directors (see chart) by the Aziz Corporation, which calls itself the countrys leading independent spoken communications consultancy, says that 31% reckon that a strong regional accent is a disadvantage in business.
But why the growth in demand? One reason is globalisation. Foreigners typically learn RP, or something like it, and are often mystified by Britains stronger regional dialects. Dealing with them means speaking some sort of standard English.
A second reason is the growing emphasis on better presentation skills in business. Managers who are willing to lavish money on public relations, speech writers, coaches and so on are more likely to want their Ps and Qs fixed too.
A third reason is the erosion of boundaries within companies. Jayne Comins, a speech coach in London, notices a big increase in clients with a computing background. “Talkings not what they are really about,” she says. “A lot of men in IT didnt start out wanting a job working with people, but when they become successful they often have to talk at board meetings, give presentations and sell their product.”
There is a strong business case for all this. A survey of company directors (see chart) by the Aziz Corporation, which calls itself the countrys leading independent spoken communications consultancy, says that 31% reckon that a strong regional accent is a disadvantage in business.
But why the growth in demand? One reason is globalisation. Foreigners typically learn RP, or something like it, and are often mystified by Britains stronger regional dialects. Dealing with them means speaking some sort of standard English.
A second reason is the growing emphasis on better presentation skills in business. Managers who are willing to lavish money on public relations, speech writers, coaches and so on are more likely to want their Ps and Qs fixed too.
A third reason is the erosion of boundaries within companies. Jayne Comins, a speech coach in London, notices a big increase in clients with a computing background. “Talkings not what they are really about,” she says. “A lot of men in IT didnt start out wanting a job working with people, but when they become successful they often have to talk at board meetings, give presentations and sell their product.”
Ответ ↓
ПОХОЖИЕ ЗАДАНИЯ: